Tip van Wielrenschool

Tip 2
Help ik heb echt te weinig getraind!
Je agenda zit vol en je moet nog in de tuin aan de slag en eigenlijk nog naar je schoonfamilie. Kortom voor je het weet is er weer een week voorbij en heb je weer te weinig gedaan.
Vooral het gevoel dat je te weinig doet kan best aan je vreten en geeft stress. En van stress ga je jezelf niet beter voelen dus dat moet nu echt anders. Van alle inspanningen word je fitter ook al is het maar een half uurtje op je gewone fiets. Ga vanaf nu dus tellen wat je wél doet en geniet daarvan.


Dus:
De boodschappen doen we op de fiets, rugzakje op en we rijden desnoods twee keer per week naar de winkel.
Doe je familie visite op de fiets. Dus op zondagmorgen rij je op de fiets naar de visite toe. Je man/vrouw/kinderen komen met de auto. Die nemen je gewone kleren mee en na een lekkere douche schuif je aan bij de familie. “Zo man dat jij die berg op fietst wat goed zeg”, we horen het je schoonzus zo zeggen. Dus die sponsor voor de laatste € 100,- heb je ook al weer binnen.
Of neem je fiets mee naar je werk en rijd onder de middag 30 minuten je hoofd leeg. Lekker rustig tempo en daarna weer doorgewaaid aan de slag. Of zet desnoods een gewone fiets op je werk neer en rij daar een rondje op. Let op binnen 2 weken heb je een lunchfiets-team op kantoor.
Vind je dit nou rare ideeën en heb je echt geen enkele tijd over, ga dan “planken” voor de televisie. Je rug en buik worden er veel sterker van en dit helpt je met het fietsen en wandelen.(google maar even op plankchallenge)
Natuurlijk ben je ook nog welkom op de laatste Tour du ALS clinic op 12 mei. Dan weet je zeker dat je het makkelijk gaat halen.
Meld je aan via
http://wielrenschool.nl/product-categorie/stuff/tour-du-als/
Veel succes

Harmen Scholtalbers
Wielrenschool

Lees aan de rechter kant van deze pagina de eerste tip: